My World : Xerra - Loved by Some, Hated by Many, Envied by Most, Yet Wanted by Plenty!!!

Thursday, June 16, 2005

Episode 1 - Pengenalan

Timer kasih pada smer yg sudi melawat *Tingkap* aku nie.. sebenarnya aku ni bukan lah tau sgt pasal Bl0GgEr2 nih... tapi pasal satu ari tu aku tenampak la sorang minah nie tgh baik punya layan PC dia sampai tak ingat makan minum... rupa2 nya layan Bl0Gger la plak....memler aku kater kat dia yg dia tu wat keje giler TAPI.. biler bl0g dia dah siap, tetibe jek aku jadik minat lak.. so aku pun dgn muka yg malu tapi buat2 tak malu suruh gak lar minah nie buat kan satu tuk aku.... so ni lah asil dia... pada mummy tembam, aku ucakapkan TIME KASEH - GUA CAYANG LU LAH!!!!

Dlm Episode 1 ni (eceh.. cam citer Star Wars lar plak ader main episode2..) biar lah aku citer dulu sket sebanyak pasal diri aku yg tak menarik nie... Aku ni anak sulong dari 3 beradik pompuan, mungkin pasal tak der adik beradik lelaki aku raser aku ni macam jantan skit. Kengkawan aku maser kat sEmEv0 dulu panggil aku zAcK jer. Aku sorang yg suker dressing cara simple/kasual jer biler aku kluar bejalan - selalu nyer jeans, t-shirt & kasut sport mng cara dressing yg paling ngam dgn aku, sebab klu nak jadi feminin cost maintenance aku tinggi sgt...klu org nak tgk aku feminin cumer maser aku gie ofis & kenduri jer lar... len pada tu SeMp0I ja la.....

Aku suka pada aktiviti2 ala2 JaLaN-JaLaN cArIk MaKaN - maksudnya aku ni suker berjalan (ala2 bercuti) & makan lar.... Aku mng sker makan. Favorite food aku nie tak lain tak bukan McDonald.. tapi aper2 jenis fast food & western food pun aku leh makan. Chocolate is my middle name... (banyak lagi "middle name" aku sebenaq nya) klu namer nyer coklat tu mng lar.... aku sker... Klu makan nasik campur plak, lauk2 kampung tu pilihan aku lar.. walaupun berjiwa rock tapi aku tetap makan sambal belacan, tempoyak petai & ulam-ulaman.... Walaupun aku sker makan tapi aku cerewet... nak2 nyer dari segi rasa makanan tu & tempat. Lagi satu, aku ni jenis yg suka ketawa sebenarnya.. kengkadang tu SeNsTif tak tentu hala la plak...(he..he...he...) - kUaT nGaJuK pun ya gak aku nie.....bukan aper bila skali-skali naluri feminin aku tu dtg, nak gak rasa kena pujuk TAPI dlm masa yg sama aku jugak Cepat Baran org nya, (Hubby aku panggil aku 'li0n KiNg' & Ipar2 aku smer panggil aku "sInGa" sebab aku klu dah naik angin.. alamat nyer abis lar apa yg ader kat keliling aku tu smernyer tempias samer.... sebab tu aku sker dgr muzik, nak-nak lagu2 r0Ck, biler aku tension jer aku akan dengar lagu2 r0Ck nie KUAT-KUAT tuk release kan tension aku....paling aku suker klu dengar muzik dlm kereta biler aku driving sorang2.....


Aku mng peminat muzik r0cK. Aku membesar antara zaman 80'an ke 90'an. Maser tu lagu2 yg kuar kat radio tu kebanyakkan nyer lagu2 rock. Aku bley kater ah group2 cam Search, Lefthanded, Wings, May, Bloodshed, XPDC baru nak naik....tak lupa gak Ella, aku paling favorite Ella maser dia buat album 30110....itu tuk yg dlm M'sia ah... yg International lak cam Scorpions, Deep Purple, Nirvana, Metallica, Guns N Roses dan macam2 lagi aah..tak lupa gak penyanyi2 macam Cindy Lauper, Micheal Jackson, Madonna, Boy George..... sebenarnya banyak lagi group2 music rock & penyanyi2 lama ni yg aku sker lagu2 dorang, tapi klu nak sebut smer kat sini aku raser 8 muka surat pun tak abis, boring lak org nak baca...lagipun lagu2 dorang ni bukan lah yg jenis rock ganas semata2 ader lar yg sentimental & balada rock tu.. so ni adalah antara kumpulan2 music yg aku sker sampai skang walau pun aku bukan lah FANATIK FAN.


Zaman tu gak dikenali sebagai zaman R0CK KAPAK @ R0CK KANGKANG.... kah..kah..kah.. naper eekk?? sebab maser tu smer penyanyi rock biler dia org menyanyi jer mesti tekangkang.... Walaupun zaman aku dulu banyak disco (Rennai, Baze dan macam2 lagi lah), tapi aku bukan lah kaki clubbing, tempat yg paling comand pernah aku gie pun R0CK & R0LLER kat Semua House tu je ha..., tu pun aku penah la kena marah ngan mak aku sebab gie tempat cam tu.. bukanyer aper.. aku sker gie saner tu sebab setiap ujung minggu tempat tu ader buat mini konsert artis2 rock ni lar.....tapi apa kan daya.. org tua tak paham... Aku ni sker nyanyi Karaoke. kengkadang lagu2 dorang nilah yg aku nyanyi biler aku karaoke, kat umah lar... kalau pun suara aku sumbang, sekurang2 nyer dlm umah aku jer ler... jiran sebelah pun tak dengar. Seskali aku ader gak gie karaoke ngan member ofis.Walaupun aku ni leh dikira minah rock tapi aku tetap ader sensitiviti & sentimentol nyer, apa aper pun.............
JANJI ROCK!! Yey Yeahh...

Kay, aku stop kat sini dulu arr - nanti kiter sambung lak kat episod seterusnya...
GuA bLaH dULu!






posted by Xerra Joe at 12:27 PM

2 Comments:

oit lion king... sama-sama la.. upahnya ada utang lagi tau.. keh keh keh...

ko nyer tulisan pepel la sangat, sampai aku kene select baru bley bacer.. hehe tukaq la kaler bright sket, supaya nampak lebih terang dan jelas.

aku: tula kata lagi aku giler... kan dah jadi sama giler.. kah kah kah...

1:14 PM  

Gila nama.. gila harta... gila kuasa... semua gila.... Buat baik berpada-pada kata org tua.. buat jahat jgn sekali engkau tak akan rugi... mulia di balas syurga dosa kan sengsara.. ini hukum karma.....

8:14 AM  

Post a Comment

<< Home