My World : Xerra - Loved by Some, Hated by Many, Envied by Most, Yet Wanted by Plenty!!!

Tuesday, June 21, 2005

Happy Father's Day

19hb June, hari untuk menghargai semua bapa2 di dunia..... tak banyak yg boleh aku citerkan pasal bapa nie... sebab aku ngan ayah aku pun bukan nya rapat sgt... kami slalu tak sependapat bila besama... mungkin sebab aku ni banyak menurun perangai dia... dia baran,aku pun baran.... dia kuat tido...aku pun kuat tido... dia degil/keras hati, aku pun cam tu gak (he..he.he.. mungkin itulah persamaan yg kami ade pun...). Ayah aku sorang yg rajin bekeja... masa aku dan adik2 kecik dulu dia bekeja siang malam carik rezeki tuk kami sekeluarga... cuma yg aku tak tahan ngan dia maser muda2 dulu.... dia nie cepat naik darah.... klu dia dah marah abis lah (Sakit!!!)... tapi skrang dia dah tak segarang dulu lagi... Ayah sakit... (kencing manis). Satu masa dulu ayah pernah ada masaalah batu karang, tapi alhamdulillah dah o.k., ayah jugak ada masaalah jantung, tapi ayah dah buat by pass, sejak ayah sakit banyak perubahan pada diri dia...kesihatan yg tak menentu membuatkan ayah tak seaktif dulu.... kesan dari penyakit kencing manis tu mata dia dah tak berapa nampak, kaki pun dah tak der deria rasa, tapi ayah bukan lah jenis org yg boleh duduk diam ...walaupun baru jer besara..selain dari tlg jaga cucu2 dia (anak2 aku) dgn mak, ayah tetap nak buat sesuatu kerja tuk abis kan masa dia kat rumah... tulah sikit sebanyak pasal ayah aku...

Image hosted by Photobucket.comSekarang ni aku nak citer lah pulak pasal AYAH KEPADA ANAK2 AKU.... inilah suami aku...Suami aku ni dah berumur gak org dia, tapi kepala still rugged lagi aarr. Suami aku ni kelakar org nya, dia suka ketawa dan suka buat aku ketawa...dia jugak sorang yg boleh dikatakan penyabar.. especially dgn kerenah aku.... Kami banyak persamaan... dia jugak suker muzik macam aku, kami suker tgk wayang, jalan2 carik makan, klu ader duit lebih suker pergi shopping & bercuti, AND yg mng paling kami berdua favorite : TIDO! Suami aku ni seorang "Pilot" (Pilot Bas - Rapid KL), setiap hari routine dia round dari Ampang-KL-Ampang. Suami aku ni tak pernah malas pegi kerja cuma dia malas bagun pagi tu jer....boleh kata kebanyakkan masa dia akan masuk kerja sebelah petang... Walaupun macam tu dia tak pernah lupa luangkan masa dgn anak2 dia.. Anak2 aku mng rapat dgn Daddy dia... seskali bila aku perhatikan kemesraan anak-beranak ni, aku jadi cemburu pulak... walaupun aku & dia selalu gak lar "Perang Dingin"-ternyata dia mng sayangkan anak2 kami.. Selamat Hari Bapa buat AYAH - JOHARI @ JONATHAN LEWIS JOSEPH BIN ABDULLAH dan SUAMI - ABDULLAH BIN MD ZAIN
posted by Xerra Joe at 1:49 PM

2 Comments:

fullamakkk bukan mein dahsyat encik dolah hang... macam james bond versi Asia la..

4:57 PM  

alamak silapla.. lupa nak login id aku.. hahaha

4:58 PM  

Post a Comment

<< Home